Fremdingen-Raustetten-Nördlingen 20 km. - Reisverslag uit Nördlingen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Fremdingen-Raustetten-Nördlingen 20 km. - Reisverslag uit Nördlingen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Fremdingen-Raustetten-Nördlingen 20 km.

Door: Tootje Surie

Blijf op de hoogte en volg Tootje

14 April 2017 | Duitsland, Nördlingen

Vanmorgen wilde Harry eerst wat filmbeelden maken van mij terwijl ik tussen de velden wandel. Daarna 2 km. Naar Raustetten. Was de bedoeling maar..... Na 1 km hield mijn bospad op. Ik stond voor een diepliggende verkeersweg, die gelukkig nog niet in gebruik was. (Nieuwe ringweg van Fremdingen) dus diep het taluut af de weg over en aan de overkant het taluut weer opklimmen. Een hele klus. Ik stond direct weer in het bis en de eekhoorntjes klommen de bomen in uit verbazing dat er iemand in de buurt kwam. Na weer 1 km kwam ik in Raustette. Het einde van mijn vorige etappe. Raustette een gehuchtje bestaande uit 20 huizen en een kerk. In het volgende dorpje Enslingen trof ik een kerkje aan op een rotonde. Kerkje was gesloten. Via het beekdal van de Mauch liep ik naar Maikingen. Daarna kwamen er wat hele saaie stukken, maar ook die liggen nu weer achter me. Uiteindelijk kwam ik in Nördlingen aan. Ook een vestingstad. Om de hele stad een beloopbare muur. Dat was nog eens 4 km er bij. Deze laatste kilometers met Harry. En hele leuke uitzichten op de middeleeuwse stad.

Volgende keer probeer ik wel weer wat foto's te plaatsen.

  • 14 April 2017 - 21:15

    Cobi Dijkstra:

    Tsjonge, ik wist niet dat er zulke leuke oude stadjes waren in Beieren. De namen heb ik ook nog nooit gehoord. Moeten we toch eens heen.
    succes verder! Ben heel benieuwd naar de foto's.

  • 17 April 2017 - 09:15

    Jan Alberts:

    Hallo Tootje en Harry, weer mooie reis-/wandelverslagen. Via het wereldwijdeweb ondertussen de steden/dorpjes opgezocht. Blijft een mooie omgeving. Heel veel succes met het vervolg van je tocht. Groet Jan A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tootje

Sportieven wandelende oma

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 91118

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Vervolge op weg naar Rome.

04 April 2017 - 30 April 2017

Op weg naar Rome.

07 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Tootjewandelendopweg2 Assen / Nijmegen

Landen bezocht: