Augsburg - Friedberg - Merching 27 km. - Reisverslag uit Merching, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Augsburg - Friedberg - Merching 27 km. - Reisverslag uit Merching, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Augsburg - Friedberg - Merching 27 km.

Blijf op de hoogte en volg Tootje

25 April 2017 | Duitsland, Merching

Na ruim 5 km stad en erg goed opletten liet ik de drukte achter me. Ook nog uitgezwaaid door een marktkoopman "Bon Camino"
De tocht liep langs de Lech. Een onbevaarbare rivier met veel krachtcentrales en daar door veel watervallen.
In Friedberg klopte ik aan bij de toeristen informatie. Voor een stempel. Ik werd met open armen ontvangen. De dame wilde van alles van me weten. Zij had n.l. De opdracht gekregen om voor het plaatselijke suffertje een promotie artikel te maken over de Romantische Strasse. Ik kwam als geroepen.
Na dit bezoekje weer verder langs de Lech. Ik zag heel veel aangevreten bomen langs de oever. Bevers hebben er een hele klus aan, maar de bomen lagen er als luciferhoutjes bij.

• 25 April 2017 - 17:10

Cobi:

Haha, ik moest lachen om die bevers. Ook langs de Amper hebben we veel van die bomen gezien. En net in de auto, hoorden we op de radio dat er midden in München een bever voor een etalage zat. Hij is gevangen en buiten de stad weer vrij gelaten. Ik vroeg me af hoe zo'n dier daar komt. Via de Isar denk ik.
    Groetjes maar weer, en geniet ervan met z'n beiden.

• 26 April 2017 - 15:36

Tootje Surie:

Ja Cobi.
    Het was allemaal heel byzonder. Hoe zou die bever daar gekomen zijn, wat dacht je van op zijn poootjes?