Augsburg - Friedberg - Merching 27 km. - Reisverslag uit Merching, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Augsburg - Friedberg - Merching 27 km. - Reisverslag uit Merching, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Augsburg - Friedberg - Merching 27 km.

Blijf op de hoogte en volg Tootje

25 April 2017 | Duitsland, Merching

Na ruim 5 km stad en erg goed opletten liet ik de drukte achter me. Ook nog uitgezwaaid door een marktkoopman "Bon Camino"
De tocht liep langs de Lech. Een onbevaarbare rivier met veel krachtcentrales en daar door veel watervallen.
In Friedberg klopte ik aan bij de toeristen informatie. Voor een stempel. Ik werd met open armen ontvangen. De dame wilde van alles van me weten. Zij had n.l. De opdracht gekregen om voor het plaatselijke suffertje een promotie artikel te maken over de Romantische Strasse. Ik kwam als geroepen.
Na dit bezoekje weer verder langs de Lech. Ik zag heel veel aangevreten bomen langs de oever. Bevers hebben er een hele klus aan, maar de bomen lagen er als luciferhoutjes bij.

  • 25 April 2017 - 17:10

    Cobi:

    Haha, ik moest lachen om die bevers. Ook langs de Amper hebben we veel van die bomen gezien. En net in de auto, hoorden we op de radio dat er midden in München een bever voor een etalage zat. Hij is gevangen en buiten de stad weer vrij gelaten. Ik vroeg me af hoe zo'n dier daar komt. Via de Isar denk ik.
    Groetjes maar weer, en geniet ervan met z'n beiden.

  • 26 April 2017 - 15:36

    Tootje Surie:

    Ja Cobi.
    Het was allemaal heel byzonder. Hoe zou die bever daar gekomen zijn, wat dacht je van op zijn poootjes?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tootje

Sportieven wandelende oma

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 91111

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Vervolge op weg naar Rome.

04 April 2017 - 30 April 2017

Op weg naar Rome.

07 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Tootjewandelendopweg2 Assen / Nijmegen

Landen bezocht: