Halblech - Füssen 18 km. - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Halblech - Füssen 18 km. - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Halblech - Füssen 18 km.

Door: Tootje Surie

Blijf op de hoogte en volg Tootje

26 April 2017 | Duitsland, Füssen

Woensdag 26 april..
Vandaag alweer de laatste etappe.
Met een dikke mist vertrok ik vanmorgen en later veel regen. Goed ingepakt in het plastic had ik er geen last van. Alleen jammer dat ik de Alpen niet kon zien en ook de meren waar ik langs liep zag ik niet. Wel hoorde ik een enkele eend kwaken.
Na 9 km en een heerlijke kopje koffie van Harry werd het stuk beter, de regen bleef maar mijn omgeving bood me veel afleiding. Eerst een poos langs de beek de Mühlerberger Ach vervolgens langs de beek de Pöllat. Beide smalle beken met veel kleine watervalletjes. En plots zag ik ver boven mijn hoofd het slot Neuschwanstein, een sprookjes kasteel. Wel in de mist. De wandel route naar het slot toe was helaas afgesloten. Is alleen in de zomer toegankelijk. Ik liep nu onder langs de berg en kreeg al gauw het volgende slot in het vizier. Slot Hohenschwangau.
Eenmaal uit het bos gekomen bleek het er erg druk te zijn. Bussen vol.......... Met Harry had ik afgesproken om morgen naar het slot te gaan, maar dan op de fiets. Ik ben snel uit de drukte gegaan. Nog 5 km door een bos en Füssen lag voor mijn voeten.
Een mooie wandeltocht is nu afgelopen.
Dank aan Harry voor de super verzorging die ik van hem kreeg.
Dank voor al jullie reacties en tot ziens in Nederland.

  • 26 April 2017 - 16:11

    Harry:

    Graag gedaan je bent een kanjer.

  • 26 April 2017 - 17:52

    Bieps:

    Welkom thuis!

  • 26 April 2017 - 19:58

    Annitha:

    Nou, net op tijd voor Koningsdag! Maar zonder gekheid het was weer een top prestatie van je. Goede thuisreis en tot ziens

  • 26 April 2017 - 22:03

    Cobi:

    Weten jullie al wanneer je weer verder gaat? Kan me voorstellen dat jullie het ook af willen maken en in Rome willen aankomen.
    Heb in ieder genoten van je leuke verhalen.

    Groetjes, en geniet nog even van de laatste dag(en).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tootje

Sportieven wandelende oma

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 1076
Totaal aantal bezoekers 91115

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Vervolge op weg naar Rome.

04 April 2017 - 30 April 2017

Op weg naar Rome.

07 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Tootjewandelendopweg2 Assen / Nijmegen

Landen bezocht: