Bad Mergentheim - Weikersheim - Creglingen 30 km. - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Bad Mergentheim - Weikersheim - Creglingen 30 km. - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Bad Mergentheim - Weikersheim - Creglingen 30 km.

Door: Tootje Surie

Blijf op de hoogte en volg Tootje

09 April 2017 | Duitsland, Bad Mergentheim

Vandaag weer even internet. Vanmorgen vertrok ik in de mist. Het was moeilijk om de stad uit te komen. Alle markeringen ontbraken dus ik moest uit mijn tekst zien te komen. Eenmaal de stad uit begon een lange klim. Ik werd al gauw warm. De tocht liep door weilanden en wijngaarden. Ik kwam 6 bewoonde wijnvaten tegen. Leuk voor een weekendje op stap.
Een vrolijke man stak zijn kop naar buiten om me goeden morgen te wensen. Die was dan verder ook goed. Na 9 km. Trof ik Harry even een kleine rust. Vervolgens verder door dorpjes en bossen. Ook liep ik door een wildpark. Helaas geen wild te bekennen. Tot op het allerlaatst. Ik schrok van een kudde wilde zwijnen, die weer van mij geschrokken waren. Helaas geen beelden van kunnen maken. Verder ontmoette ik een vrouw die haar FRETJE aan uitliet. Een komisch gezicht. Even met deze dame een praatje gemaakt. Ik was nieuwsgierig wat voor beestje het was. Zij hield dit als huisdier en moest het ook van tijd tot tijd uitlaten. Mijn tocht ging verder. Veel bulten moest ik over. Hoe verder de dag verstreek te warmer het werd. Tegen 15.30 trof ik Harry weer met de camper en mijn 30 km. zat er op. Het was een kortebroeken dag.

  • 10 April 2017 - 06:53

    Jan Alberts:

    Hallo Tootje en Harry,
    Dat van die wijnvaten komt mij niet onbekend voor, je hebt ze namelijk in veel meer Duitse dorpen/steden, schlaffen im Fass (o.i.d.). De bulten die je tegen bent gekomen is ook nog maar het begin :-) er zullen nog vele volgen. Heel veel succes gewenst. Groet, Jan A.

  • 12 April 2017 - 22:58

    Cobi Dijkstra:

    Hoi Tootje,
    Haha, ja van die wilde zwijnen ben ik me ook wel eens rot geschrokken. Dat komt in Bayern vast nog wel eens voor.
    Groetjes, Cobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tootje

Sportieven wandelende oma

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 91142

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Vervolge op weg naar Rome.

04 April 2017 - 30 April 2017

Op weg naar Rome.

07 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Tootjewandelendopweg2 Assen / Nijmegen

Landen bezocht: