Nördlingen - Mönchsdeggingen - Harburg 29,8 km. - Reisverslag uit Gersthofen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Nördlingen - Mönchsdeggingen - Harburg 29,8 km. - Reisverslag uit Gersthofen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Nördlingen - Mönchsdeggingen - Harburg 29,8 km.

Door: Tootje Surie

Blijf op de hoogte en volg Tootje

19 April 2017 | Duitsland, Gersthofen

Zaterdag 15 april
Door de stad en langs de oude muur verliet ik Nördlingen. Tegen de oude muur waren kleine woninkjes gebouwd. Ik kwam uit in het geopark van Ries.meen gebied waar 15.000.000 jaar geleden een enorme meteoriet was in geslagen. Waardoor nu krater velden zichtbaar zijn. Deze velden hebben een kalk arme grond en daardoor een hele andere flora en fauna. Mijn volgende bezienswaardigheid was, dat ik dwars door een ruïne moest lopen om op mijn route te blijven. De Ruïne van Niederhaus..
Vervolgens liep ik door het gehucht Karlshof nu nog bestaande uit 4 gele gebouwen. Vervolgens door naar Mönchsdeggingen. Daarna liep ik door een bosrijkgebied met veel heuvels en ook weer een stukje kraterveld naar Harburg. Daar eindigde deze dag bij een mooie Burgt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tootje

Sportieven wandelende oma

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 91116

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Vervolge op weg naar Rome.

04 April 2017 - 30 April 2017

Op weg naar Rome.

07 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Tootjewandelendopweg2 Assen / Nijmegen

Landen bezocht: