Nördlingen - Mönchsdeggingen - Harburg 29,8 km. - Reisverslag uit Gersthofen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Nördlingen - Mönchsdeggingen - Harburg 29,8 km. - Reisverslag uit Gersthofen, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Nördlingen - Mönchsdeggingen - Harburg 29,8 km.

Door: Tootje Surie

Blijf op de hoogte en volg Tootje

19 April 2017 | Duitsland, Gersthofen

Zaterdag 15 april
Door de stad en langs de oude muur verliet ik Nördlingen. Tegen de oude muur waren kleine woninkjes gebouwd. Ik kwam uit in het geopark van Ries.meen gebied waar 15.000.000 jaar geleden een enorme meteoriet was in geslagen. Waardoor nu krater velden zichtbaar zijn. Deze velden hebben een kalk arme grond en daardoor een hele andere flora en fauna. Mijn volgende bezienswaardigheid was, dat ik dwars door een ruïne moest lopen om op mijn route te blijven. De Ruïne van Niederhaus..
Vervolgens liep ik door het gehucht Karlshof nu nog bestaande uit 4 gele gebouwen. Vervolgens door naar Mönchsdeggingen. Daarna liep ik door een bosrijkgebied met veel heuvels en ook weer een stukje kraterveld naar Harburg. Daar eindigde deze dag bij een mooie Burgt.