Hohenfurch - Peiting - Wildsteig 25km. - Reisverslag uit Wildsteig, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu Hohenfurch - Peiting - Wildsteig 25km. - Reisverslag uit Wildsteig, Duitsland van Tootje Surie - WaarBenJij.nu

Hohenfurch - Peiting - Wildsteig 25km.

Door: Tootje Surie

Blijf op de hoogte en volg Tootje

25 April 2017 | Duitsland, Wildsteig

Maandag 24 april.
Vandaag prachtig weer. Lekker door de bossen gelopen de ene keer omhoog en dan weer naar beneden. Met nog steeds De Lech in het vizier. Door een onduidelijke aanwijzing had ik het verkeerde pad genomen. Mijn pad liep dood. Balen want ik had een heel stuk gedaald en niet veel puf om weer terug te gaan. Via Maps Me begreep ik dat de weg niet ver was, ik moest wel door een weiland lopen met gevolg klets natte voeten. Ja ik moest er toch iets voor over hebben om weer op het goede pad te komen.
Daarna kwam ik in Schongau wat we al bekeken hadden ik kon dus door lopen. voordat ik het stadje uit was liep ik dwars door een industrieterrein waar een tiental vrachtwagens voor een weegbrug stonden en daar moets ik door heen sluipen. Een heel gedoe,liep gelukkig goed af. Daarna een een mooi omhoog gaande weg om later met een prachtigen afdaling in Peiting aan te komen. Daar kreeg ik bij de informatie te horen dat ik het volgende stuk van de etappe niet volgens de route moest lopen, dat stuk zou erg mooi zijn, maar op dit moment ook erg gevaarlijk. Omdat ik alleen was werd het me sterk afgeraden. Ik kon de fietsroute volgen tot het volgende dorp en daar de route weer oppakken. Dat heb ik dan ook maR gedaan. Het was 9 km langs de snelweg. Mmmmm wat een rust toen dat ook weer vorbij was. Ik was inmiddels in Rottenburg aan gekomen. Beziens waardig heden was een klooster en een kerk. Daarna nog 5km. Naar Wildsteig. Hier over had ik gelezen dat er een grot te bezichtigen was. Ik had er een totaal verkeerde voorstelling van gemaakt. Het bleek een groot Maria beeld te zijn die in een uitgebikte rots stond.

  • 25 April 2017 - 16:22

    Annitha:

    Wat een ervaringen weer Tootje. Natuurlijk niet te vergelijken met eerdere tocht. Jammer dat het weer niet zo goed is maar zo te lezen sla he je er goed door. Doet de cape nu goed dienst! Nog een fijne wandeling verder, groetjes aan Harrie

  • 25 April 2017 - 17:28

    Cobi:

    Hoi Tootje en Harry,

    Op deze route heb je de route die wij naar santiago hebben gelopen gekruist. Wij zijn van hohenpeißenberg via Rottenbuch naar Wildsteig gelopen. In Rottenbuch hebben we een stempel gekregen in onze credential. In Wildsteig hebben we in hotel Strausskamer overnacht. De volgende dag zijn we naar Lechbruck am See gelopen, gedeeltelijk over de Brettlweg.
    Groetjes en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tootje

Sportieven wandelende oma

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 91120

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Vervolge op weg naar Rome.

04 April 2017 - 30 April 2017

Op weg naar Rome.

07 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Tootjewandelendopweg2 Assen / Nijmegen

Landen bezocht: